振蕃

Taylor Swift - Red (CMA Awards Performance) -

今昔:

Loving him

爱他,

is like driving a new Maserati down a dead end street

就好象驾驶着Maserati,行驶在没有出口的公路

Faster than the wind,

奔跑在风的前沿 

passionate as sin,

犯罪般的热烈 

ending so suddenly

结束却令人措手不及 

Loving him

爱他

is like trying to change your mind once you’re already flying through the free fall

就好像在飘扬时努力改变方向,旋转在触地前

Like the colors in autumn,so bright,just before they lose it all

又好似秋天的色彩,如此鲜明,却艳丽在褪色前 

Losing him was blue, like I’ve never known

失去他的蓝色,是我不曾体验的忧郁

Missing him was dark grey, all alone

想念他的深灰,是一直伴随我的孤单

Forgetting him was like trying to know somebody you never met

对他的忘却,难似试图了解一个不曾相识的陌生面孔

But loving him was red

但爱他的红色,点燃了我的心

Loving him was red

沸腾了我的血液 

Touching him was like realizing all you ever wanted was right there in front of you

轻触他的指尖,便发现幻想中的一切就这样真实的出现在眼前

Memorizing him was as easy as knowing all the words to your old favorite song

印刻他在脑际,简单的如同记忆那些美丽的韵脚,来自你最爱的旋律

Fighting with him was like trying to solve a crossword and realizing there’s no right answer

和他的争吵,就好像企图解出一个没有答案的填字游戏

Regretting him was like wishing you’d never found out that love could be that strong

失去他的遗憾,让你开始祈祷自己不曾发现,爱是这般强大 

Losing him was blue, like I’ve never known

失去他的蓝色,是我不曾体验的忧郁

Missing him was dark grey, all alone

想念他的深灰,是一直伴随我的孤单

Forgetting him was like trying to know somebody you never met

对他的忘却,难似试图了解一个不曾相识的陌生面孔

But loving him was red

但爱他的红色,点燃了我的心 

Oh, red

红**urning red

鲜艳成血液 

Remembering him comes in flashbacks, in echoes

对他的纪念,在回忆里反复安可,在记忆中不断上演

Tell myself it’s time now, gotta let go

告诉自己,就让那些片段消逝

But moving on from him is impossible

而转身离去,却是无法实现的诺言 

when I still see it all in my head

他依旧在脑海徘徊

Burning red

点燃了我内心的火焰

Loving him was red

沸腾了我的血液 

Oh, Losing him was blue, like I’ve never known

失去他的蓝色,是我不曾体验的忧郁

Missing him was dark grey, all alone

想念他的深灰,是一直伴随我的孤单

Forgetting him was like trying to know somebody you never met

对他的忘却,难似试图了解一个不曾相识的陌生面孔

Cause loving him was red

爱他的红色,点燃了我的心

Yeah, yeah red,Burning red

沸腾了我的血液

And that’s why he’s spinning round in my head

那便是为何,他总在脑海浮现

Comes back to me, burning red

反反复复,燃成一片红色的火焰

Yeah, yeah

His love

他的爱

was like driving a new Maserati down a dead end street

就好象驾驶着Maserati,行驶在没有出口的公路


评论

热度(17)